Nyhedsbrev 38

Kære alle,

Hermed lidt flere nyheder

Valg til institutforum
Den 29. og 30. april er der valg til institutforum. Der er valg til poster for både VIP, TAP, PhD-studerende og postgraduate studerende.

Som noget nyt kan man opstille på valglister og ikke kun som enkelt kandidat. Fristen for opstilling er den 21. marts, og opstillingsblanketten kan findes på Biomedicins medarbejderhjemmeside http://biomed.medarbejdere.au.dk/valg-til-institutforum/valgregler-au/ , hvor der også findes anden information vedr. valget.

Hvis der er spørgsmål til valget kan der rettes henvendelse til sekretariatsleder Morten Pless pless@mikrobiologi.au.dk.

Ny professor ved instituttet
Lone Sunde er tiltrådt en stilling som professor MSO i medicinsk genetik.
Tillykke til Lone. Der afholdes tiltrædelsesforelæsning 21. marts kl. 13 i Bartholin auditoriet.

NNF Laureate Research Grant
Der er i år  igen to grants x 40 mio. kr. på spil, og NNF har netop åbnet op for at indsende ansøgninger. Deadline er fredag den 11. april. Den rette kandidat: should be an outstanding scientist within biomedical and/or biotechnology research, with a publication and grant record that is exceptional for the applicant’s career stage. Can be either an established or a promising younger research leader on an international levelSe opslaget.

Det Kgl. Danske Videnskabernes Selskab indkalder ansøgninger til følgende legater og fonde: Dr. phil. Ragna Rask-Nielsens Grundforskningsfond og Cayx-Legatet
For at komme i betragtning til Dr. phil. Ragna Rask-Nielsens Grundforskningsfond skal ansøgeren have mindst en kandidatgrad. Cayx-Legatet gives i lige år til kandidatstuderende. Der gives ikke støtte til studerende på bachelorstudiet. For yderligere information om de enkelte legater samt vejledning til online ansøgning henvises til Det Kgl. Danske Videnskabernes Selskabs hjemmeside www.royalacademy.dk. Ansøgningsfristen for ovenstående legater er tirsdag den 1. april 2014.

Det Strategiske Forskningsråd (DSF)
Midlerne uddeles bl.a. til Klinisk forskning, forskning i sundhed og livskvalitet og stamcelleforskning. Ansøgningsfrist: Mandag den 28. april 2014. Opslaget omfatter udbud af i alt 746 mio. kr. Det Strategiske Forskningsråds sekretariat står gerne til rådighed med yderligere information på tlf. 3544 6200 eller dsf@fi.dk. Læs opslaget.

Det Europæiske Forskningsråd (ERC)
På EuroCenters kursus ”The Succesful ERC Applicant” den 27. marts 2014 i Aarhus underviser vi forskere i at præsentere deres forskningsprojekt og CV på den bedst mulige måde. Kursusdeltagerne vil blive undervist i, hvordan de skiller projektet og ansøgningen ud fra mængden og hvad, de især skal lægge vægt på i ansøgningen.  Forskere, der har succes med at søge ERC-bevillinger, vil deltage og dele ud af deres erfaringer. Du kan tilmelde dig kurset via følgende link: Kursus: The Successful ERC Applicant, den 27. marts 2014 i Aarhus (engelsk beskrivelse)

Kurser fra EuroCenter om Horizon 2020?
Der afholdes kurser om ansøgningsteknik, regnskaber, finansiering af forskermobilitet, rapportering – se emner, tid og sted på www.fivu.dk/h2020/kurser. Eurocenter kan kontaktes pr. telefon 3544 6240 og e-mail eurocenter@fi.dk med spørgsmål om Horizon 2020. Se oversigt over medarbejdere i EuroCenter

Thomas G. Jensen

Oops, an error occurred! Code: 20240518205302cf682bc0