Vil du være vejleder for et internationalt forskertalent?

Er du lektor eller professor – så overvej et samarbejde med ansøgningseksperterne i WisbAng om at rekruttere en Marie Curie Postdoctoral Fellow. Kom til infomøde og hør mere.

Er du lektor eller professor på Health? Så brug halvanden time i november på at høre, hvordan du får en international postdoc gennem Marie Sklodowska-Curie Postdoctoral Fellowship-programmet i selskab med Dr. Caroline Ang og Dr. Laura Wisby fra britiske WisbAng Research Development.

Hvor tit har man som forskningsleder mulighed for at rekruttere fra de øverste hylder i udlandet?

Gennem Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowships-programmet kan lektorer og professorer på Health tiltrække ambitiøse postdocs fra hele verden. Sidste år fik Health dog kun to MSC Postdoctoral Fellowships – og det kan vi gøre bedre, mener prodekan for forskning Hans Erik Bøtker.

Derfor tilbyder fakultetet i år sessions og skrivehjælp med konsulenter fra britiske WisbAng Research Development som en hjælp til alle, der overvejer at blive vejleder/supervisor i programmet.

Hvis du tilmelder dig én af de tre online-sessions, vil du blandt andet få et overblik over, hvordan du søger en udenlandsk postdoc gennem Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowships-programmet, og hvad der forventes af dig som vejleder. Du vil få viden om ansøgningskriterier og lære af erfaringerne fra tidligere MSC-modtagere.

Du hører også om mulighederne for at få skrivehjælp til ansøgningen frem mod EU's deadline i september 2023.

Kom først i køen

Det er ikke hvem som helst, der er hyret til at hjælpe Health-vejledere og udenlandske postdocs med at skrive en rigtig god ansøgning til MSC Fellowships-programmet. Dr. Caroline Ang fra britiske WisbAng Research Development er kendt for at være en haj til fondsansøgninger, og hun vil frem til efteråret 2023 – sammen med kollegaen Dr. Laura Wisby – hjælpe Health med at opfylde ambitionen om at få flere postdocs fra resten af verden.

Health tilbyder forskningsledere hjælp til alle trin i processen, blandt andet til annoncering af projektbeskrivelser i diverse databaser, med writing sprint-workshops i maj 2023 og individuel feedback. Du kommer først i køen til skrivehjælp, hvis du deltager i én af de tre sessions i november:

• Tirsdag 22. nov. Kl. 13:00-14:30 online-session 1 (Målrettet Institut for Biomedicin)
  • Tirsdag 22. nov. Kl. 15:00-16:30 online-session 2 (Målrettet Institut for Klinisk Medicin)
  • Torsdag 24. nov. Kl. 11:00-12:30 online-session 3 (Målrettet Institut for Folkesundhed, Institut for Retsmedicin og Institut for Odontologi og Oral Sundhed)

TILMELD DIG HER

NB. Vi oplever bøvl med tilmeldingssystemet Conference Manager - hvis ovenstående link ikke virker, så tilmeld dig ved at skrive en mail med dit navn og den ønskede dato til Henry Andreasen på ha@au.dk

Health har lige nu ekstra fokus på mulighederne i Marie Curie-programmet, fortæller prodekan for forskning Hans Erik Bøtker.

”Men konkurrencen om bevillingerne er hård, så jeg opfordrer alle, der overvejer at ansætte en udenlandsk postdoc, til at deltage i én af de tre sessions,” siger han.

EU's frist for ansøgninger til Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowships-programmet er september 2023. De nye postdocs forventes at blive ansat i sommeren 2024.

Læs mere om Postdoctoral Fellowships

Læs om professor Robert Fentons oplevelse som supervisor

Foreløbig tidslinje - Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowships

• 22. og 24. nov. 2022: WisbAng Research Development holder online-sessioner med potentielle vejledere på Health.
  • 13. jan. 2023: Deadline for at indsende recruitment forms fra potentielle vejledere, der er ansat på Health
  • 17. jan. 2023: Health-hjemmeside med projektbeskrivelser offentliggøres
  • 17. mar. 2023: Deadline for udenlandske postdocs henvendelser vedrørende de offentliggjorte projektbeskrivelser
  • 30. mar. 2023: Vejlederne udpeger ansøgere.
  • 2. maj 2023: Online-workshop Writing sprints (WisbAng + vejledere og ansøgere). WisbAng hjælper med ansøgningerne.
  • Juni-juli 2023: Individuelle online-møder mellem WisbAng, vejleder og ansøger. WisbAng vil levere både mundtlig og skriftlig feedback på den færdige ansøgning.
  • Medio september 2023: EU har deadline for ansøgninger til MSCA-programmet. Budgettet skal godkendes hos Forskningsstøtteenheden. Ansøger indsender selv ansøgningen.
  • Februar 2024: EU-Kommissionen annoncerer, hvem der har modtaget MSCA-bevilling med start i sommeren 2024.

Rådgiver Henry Andreasen
Aarhus Universitet, Administrationscenter Health – Fakultetssekretariatet