I strikkeklubben er hygge garn’teret

Hvis du ikke kan strikke, skal du nok lære det. Velkommen til Knitworking AU.

KOM OG STRIK

Knitworking AU er en uformel klub for medarbejdere og studerende på Aarhus Universitet.

Den startede i juni 2022.

Klubben mødes hver torsdag kl. 15 ved kantinen i Skou-bygningen i Universitetsparken. Alle er velkomne.

Hvis du ikke har adgang til Skou-bygningen, kan du på dagen skrive en besked på Knitworking AUs instagram (@knitworkingAU). Så ved medlemmerne, at de skal lukke dig ind.

De snakker faktisk ikke ret meget om arbejde – mest om strik og livet sådan generelt.

I dag er ni stole fundet frem i strikkeklubben Knitworking AU, og samtalen foregår på engelsk. Der er nemlig både danske, franske, tyske og spanske hænder i sving.

Gruppen sidder i Skou-bygningen på Institut for Biomedicin – lige ved kantinen, der er kendt for sin gode kaffe.

"Vi kommer for at strikke, men allermest fordi det er hyggeligt at lære nye mennesker at kende," forklarer postdoc Alice Pedersen, som har været med til at starte klubben.

Klubbens motto er da også "No yarning - hygge garn'teret".

Knitworking AU opstod efter corona-nedlukningen, hvor strik pludselig var et stort samtaleemne i laboratorierne, fordi så mange havde taget håndværket op derhjemme.

Nogle af medlemmerne er laboranter, nogle er forskere, andre er studerende. Nogle strikker efter komplicerede opskrifter, andre strikker en sok. Nogle dage dukker fire op for at strikke - andre dage 10. Man kan gå igen, når børnene skal hentes eller pligterne kalder.

Fælles for medlemmerne er, at de hygger sig med at mødes en halv til halvanden time hver torsdag. Se med på billederne herunder - måske er strikkeklubben også noget for dig?

Oops, an error occurred! Code: 20240329135558aede150d