Nyhedsbrev nr. 6

Nyhedsbrev indeholder også indkaldelse til institutmøde / Here follows newsletter no 6 and a call for the department meeting.

Foto: Colourbox/image-ZN

Kære alle (English version/zn)

Hermed nyhedsbrev nr. 6 plus indkaldelse til institutmøde på torsdag (den 18. august kl. 9-11 i Bartholins Aud. 1)

Institutmødet på torsdag den 18. august kl 9-11 i Bartholins Aud 1

NB der bliver stillet lidt kaffe/the frem inden mødet så I er velkomne til at komme lidt før.

Som nævnt er temaet flow cytometri. Marianne Hokland, Charlotte Petersen og Uffe Birk Jensen vil fortælle om vores core-facilitet.  Men før det vil vi starte med et institutmøde (på dansk), hvor jeg vil ”tegne og fortælle”. I er velkomne til at spørge, og også melde ind inden mødet om der er noget I specielt gerne vil snakke om. Jeg kan sige lidt om vores kommende strategiproces. Der vist mere kommer til at omhandle målsætninger. Jeg skal til opstartsmøde om emnet sammen med de andre institutledere den 29. august, og derefter ved jeg mere om hvad det er der skal ske på institutniveau.

Forskningskatalog

Vi skal have et katalog over hvilken forskning der er på Institut for Biomedicin. Kataloget skal være både på papir og elektronisk, og det skal bruges til vidensudveksling (til fonde, firmaer og andre samarbejdspartnere). Mike Mulvany fra vores institut vil hjælpe med opgaven. Kataloget skal primært laves af en journalist ansat her på HEALTH, men Mike skal fungere som bindeled til vore forskningsledere og tjekke det faglige indhold. Der er kort deadline for projektet (årsskiftet).

Laborant søger flex-job

En dygtig laborant har henvendt sig til mig da hun gerne vil have et nyt job. Hun er i en tilskudsordning. Kontakt mig hvis I er interesserede.

Vore administrative medarbejdere

Det er ikke helt faldet på plads hvem af de personer der bliver tilbage på instituttet der skal lave hvad og hvor. I får besked om hvad der skal ske hurtigst muligt. Men husk at de næste par måneder er vore administrative kolleger i en overgangsperiode og de er meget tidspressede.

Thomas G. Jensen

Dear All

Here follows newsletter no 6 and a call for the department meeting on Thursday (18 August 9-11 a.m., the Bartholin aud. 1).

Department meeting on Thursday 18 August 9-11 a.m. the Bartholin aud. 1

There’ll be coffee/tea before the meeting, so you’re welcome to come a little earlier.

As mentioned, the theme is flow cytometry. Marianne Hokland, Charlotte Petersen and Uffe Birk Jensen will talk about our core facility. We start with a Department meeting where I’ll “draw and tell”. You’re welcome to ask questions and let me know before the meeting if there’s anything in particular you want to talk about. I’ll tell you something about our future strategy process which will be more about objectives. On 29 August there’s a first meeting with the other heads of departments, and by then I’ll know more about what will happen at the department level.

Research Catalogue

We will compile a catalogue of the research going on at the Department of Biomedicine. The catalogue must be published both on paper and electronically, and it will be used for exchange of knowledge (for foundations, companies and other collaborators). Mike Mulvany from our Department has offered his assistance. A journalist employed with Health will be in charge of making the catalogue, but Mike will act as a link to our research leaders and check the academic content. The deadline for the project is short (this year).

Technician looking for “flex” work

A skilled technician has contacted me for a job. She is paid by a subsidy agreement. Please contact me if you’re interested.

The Administrative Staff

We haven’t quite finished the plans for the administrative staff - which of the persons who remain at the Department will be responsible for what and where. I’ll inform you as soon as possible. But remember that the next few months our administrative staff will be in a transition period working under a time pressure.

Best regards

Thomas G. Jensen