Forsøg med nye p-bomme skal skaffe mere p-plads på Campus

For at sikre ansatte og studerende mere p-plads i parken påbegyndes efterår 2013 forsøg med opsætning af p-bomme på foreløbig 3 lokationer. Adgang til p-pladserne sker via bom-bizz.

Ved parkeringspladsen syd for Victor Albeck bygningen opsættes en af de nye bomme. Foto: Lars Kruse

Fra efteråret 2013 skulle opsætning af nye parkeringsbomme gerne gøre det lidt nemmere for ansatte og studerende at finde en parkeringsplads i og omkring Universitetsparken i Aarhus.

Da mange ansatte og studerende har gjort opmærksom på parkeringsproblemer i parken, og det samtidigt er indtrykket, at mange udefrakommende optager pladserne, vil Universitetet nu afprøve, om parkeringsbomme kan være med til at løse problemerne.
Vicedirektør for AU Økonomi og Planlægning Søren Trangbæk er ansvarlig for det nye bomprojekt, der påbegyndes fra efteråret 2013.

Placering af forsøgsbomme

I første omgang etableres p-bomme ved parkeringspladserne:

• syd for Victor Albeck-bygningen (35 pladser),
  • ved Tåsingegade (142 pladser) og
  • på Lille Barnow-grunden (143 pladser).

Adgang til de indhegnede p-pladser sker via bom-bizz, der udleveres til ansatte og studerende mod betaling af et  engangsbeløb på 500 kroner.
Bom-bizzen vil kunne bruges til alle de nye bom-anlæg.

Når proceduren for de nye bomme, køb af bom-bizz, gæste- og leverandøradgang m.m. er fastlagt, vil der blive orienteret yderligere.

Læs mere om forsøgsprojektet med de nye p-bomme

Oops, an error occurred! Code: 2024051817595363dd36b5